Honnan informálódhatok a projektekről?
A www.living.hu honlapon minden információt megtalál projektjeink elhelyezkedéséről, a lakások műszaki tartalmáról, kapcsolódó szolgáltatásainkról.
A www.living.hu honlapon minden információt megtalál projektjeink elhelyezkedéséről, a lakások műszaki tartalmáról, kapcsolódó szolgáltatásainkról.
Honlapunkon található lakáslista IDE kattintva érhető el. Lakáslistánkban lehetősége van lokáció, projektek, szobaszám, lakásméret szerint keresni. A részletes szűrőben további lehetősége is van, mint pl. emelet, tájolás, kilátás szerinti szűrés. Ajánlatkérő adatlapunkat kitöltve van lehetősége konkrét lakásokra ajánlatot kérni. Egy ajánlatkérésben maximálisan 15 lakás jelölhető meg.
Értékesítési tanácsadóinkat az alábbi elérhetőségeken tudja elérni:
email: sales@living.hu
személyesen: 1134, Budapest, Klapka utca 8. - LIVING Értékesítési Iroda
telefonon: +36 70 705 2369
Regisztrációs szerződés aláírásakor:
Regisztrációs díj – regisztrációs szerződés megkötésekor: bruttó 2.000.000,- Ft,
A regisztrációs díj a későbbiekben beleszámít a vételárba.
Előszerződés aláírásakor az addig befizetett regisztrációs díj kiegészítése a teljes bruttó vételár 20%-ára.
Jogerős használatbavételi engedélyt követően 15 napon belül: a teljes bruttó vételár 80%-a mínusz 100.000 Ft.
A társasház albetétesítésekor: bruttó 100.000 Ft.
Lakás foglalására a regisztrációs szerződés megkötésével és a regisztrációs díj befizetésével van lehetőség.
A lakás kiválasztása után, értékesítési tanácsadónk részére – kiemelten GDPR-konform módon, a szükséges nyilatkozatok megtétele után – kell átadni a vevő(k) szükséges személyes adatait. A regisztrációs szerződés elkészüléséről értékesítési tanácsadónk értesíti, a szerződés aláírására, előre egyeztette időpontban, személyesen kerül sor a LIVING Értékesítési Irodában. A regisztrációs szerződés és a fizetési ütemezés melléklet 4 példányban kerül aláírásra. A regisztrációs díj beérkezésekor, a fejlesztő értesíti a vevő(ke)t, hogy a LIVING Értékesítési Irodában átveheti(k) a fejlesztő által is aláírt, vevői példányt.
A kivitelezés fázisától, a finanszírozás módjától, illetve az egyedi igényektől függően a szerződések olyan mértékben térhetnek el egymástól, hogy lehetetlenné teszik minta szerződések elküldését a vevő(k) részére. Az elkészült szerződéstervezetet e-mailben küldjük el vevőinknek, a szerződéskötést megelőző 5 munkanapon belül, véleményezésre.
Igen, személyes megjelenés szükséges, speciális esetekben meghatalmazott útján történő aláírásra tudunk lehetőséget biztosítani.
Igen, a meghatalmazó és meghatalmazott személyes adatainak rendelkezésre bocsátása után, jogi irodánk elkészíti az ügyletre vonatkozó meghatalmazást. A meghatalmazás eredeti, aláírt példányainak a regisztrációs szerződéskötéskor rendelkezésre kell állniuk a helyszínen.
A regisztrációs díjat a regisztrációs szerződés aláírásával egyidejűleg szükséges elutalni. A regisztrációs díjnak a regisztrációs szerződés aláírásától számított 24 órán belül meg kell érkeznie a fejlesztő bankszámlájára.
Nem, a regisztrációs díj befizetésére kizárólag banki átutalással van lehetőség. Kivételes esetekben lehetőséget biztosítunk bankfiókban történő készpénzes befizetésre.
Igen, a befizetett regisztrációs díj foglalónak számít.
Az előszerződés aláírására – projekt műszaki készültségének függvényében – a regisztrációs szerződés aláírásától számított 30-120 napon belül kerül sor.
Lakásaink ára tartalmazza az ügyvédi költségeket. A későbbi szerződésmódosításokkal kapcsolatosan felmerülő költségeket szerződéseink tartalmazzák.
Jogi irodánk, a folyamatszervezés vagy a műszaki területért felelős kollegánk fogja keresni mindig a következő lépéssel kapcsolatban.
Minden olyan, a lakást érintő változtatás, ami a lakást a vevő igényeihez igazítja. Az előszerződés során, a szerződéshez csatolt műszaki tájékoztatóban szereplő témakörökben élhet változtatással. A lista nem teljeskörű. Személyes/email egyeztetés során pontos igénye alapján tudunk válaszolni.
Két alkalommal hívjuk fel Vevőket egyeztetésre:
Első alkalommal a nem látszó igényeket: gépészeti, elektromos és építészeti változtatásokat érintően. A projekt műszaki leírása tartalmazza az elérhető módosítások körét. (Alaprajzi módosítás tárgyköre)
Második alkalommal a látszó igényeket egyeztetjük, ekkor a burkolatok, csaptelepek, szaniterek, ajtók, elektromos szerelvények kerülnek egyeztetésre, kiválasztásra. (Anyagfelhasználás tárgyköre)
A konzultációk tárgykörönként egy-egy alkalommal díjmentesek, az egyeztetések időtartama legfeljebb 60 (hatvan) perc.
Minden esetben egyedi árajánlatot készítünk, ami tételesen tartalmazza a változtatási igényeket. A szükséges módosított szakági tervek (építészet, elektromosság, gépészet) elkészítésének díja pedig szakáganként 25.000,-Ft + hatályos jogszabály szerinti ÁFA.
Árlistát nem küldünk ki. A módosítási igényekről minden esetben ajánlatot készítünk, ebben megtalálhatóak az egységárak. Burkolatok, csaptelepek, szaniterek árairól a bemutatótermünkben tudunk tájékoztatást adni.
Nem lehetséges. Csak 100%-os készültségű lakásokat adunk át.
Az épületben 2 szolgáltató építi ki a hálózatát. A Vodafone és a Telekom. Az épületen belül a lakásokig optikai-, a lakásokon belül minimum CAT5-e UTP típusú vezeték kerül beépítésre
Az alap rendszer és a bővítési lehetőségek leírása megtalálható a beszállítónk honlapján, illetve tájékoztató aloldalunkon.
A lakás műszaki tartalmába nem tartozik bele az álmennyezet (kivéve a szükséges gépészeti eldobozolásokat), az álmennyezet készítése mennyezet fűtés/hűtés esetén utólag is tilos.
Az alaprajzi módosítások egyeztetése során lehet kérni a cserét. Az anyagfelhasználás (burkolat/szaniter) választása során már nem.
Igen. A védőcsövekbe behúzókábel is kerül. (A behúzókábel nem alkalmas a riasztó vezetékelésére.)
Nem lehetséges. Az OTÉK (Országos Településrendezési és Építési Követelményekről szóló 253/1997. (XII. 20.) Korm. rendelet 99.§ 7. pont) előírásait az eljáró hatóság megköveteli.
Nem lehet. Az épület egységes arculatának megtartása érdekében a homlokzati nyílászárókon nem lehet módosítani. (Sem méretet, pozíciót, nyitásirányt, színt, nyithatóságot)
Beruházótól nem. Ezt csak a majdani tulajdonos tudja igényelni a Szolgáltatótól a lakás birtokbavétele után.
A mennyezeti lámpakiállások körül kb. 10-15 cm átmérőben mennyezeti hűtő/fűtő vezetékek nem kerülnek elhelyezésre, hogy a lámpatestek biztonságosan rögzíthetőek legyenek. Ahol mennyezeti hűtés/fűtés kerül kialakításra, ott egyéb mennyezeti rögzítésre nincs lehetőség.
A lakások és az épület hűtés/fűtés igényének meghatározása hőtechnikai méretezés alapján történt. A rendszer áttervezésére, átméretezésére nincs lehetőség.
Nem lehetséges. A betervezett mennyezethűtés hatékonyabban és gazdaságosabban lehűti a lakást.
Az elektromos elosztó dobozok, a mennyezeti fűtési/hűtési osztok és vezérlő egységük dobozainak áthelyezése a jelölt helyekről nem lehetséges.
A fűtésről a padlófűtés gondoskodik. A fürdőszobákban a komfort növelésére elektromos törülközőszárítós radiátor kerül elhelyezésre.
A lakáshoz tartozó mérőberendezések jellemzően a lakáson kívül kerülnek elhelyezésre a közlekedő folyosókon. A gépészeti mérő berendezések jellemzően a bejárati ajtó közelében lévő gépészeti mérőszekrényekben, bizonyos esetekben a fürdőszobában/wc-ben kerülnek elhelyezésre. Minden esetben rádiós leolvasási lehetőséggel. Az elektromos mérőórák pedig a folyosókon, csoportos mérőhelyen kerülnek elhelyezésre (zárt szekrényben).
A lakások alapfelszerelése a beépített redőnytok és a redőnytokban található elektromos kiállás. Felárért elektromos működtetésű, alumínium redőnyt és kézi működtetésű szúnyoghálót rolós/pliszét rendelhet a belső anyagok kiválasztásával egyidőben. Kézi működtetésű redőny beépítése nem lehetséges. A redőnyözés és a szúnyoghálók felszerelése egy időben is történhet, vagy akár utólagosan is megoldható.
A motoros redőnyök irányítása távirányítóval/okosotthon applikációval lehetséges. Kapcsolóhely kiépítése nem lehetséges. A redőnypalást és a lefutók színe a homlokzati nyílászáró külső színével megegyező lehet.
A tárolókon sem építészetileg, sem gépészetileg, sem elektromos szerelvények tekintetében módosítani nem lehet.
Az építkezés ütemtervének tartása érdekében, minden határidőn túli kérést visszautasítunk.
A hideg-/melegburkolat arányának módosítása nem lehetséges. Hideg padlóburkolat csak a vizes helyiségekbe (pl.: fürdő, wc, mosókonyha) kerül. A vizes helyiségekben kérhető több (mennyezetig történő) burkolás. Alacsonyabb burkolás a kád és a zuhany környezetén kívül kérhető. A változások összessége nem okozhatja a lakás vételárának csökkenését.
Egyik tolóajtó típus beépítése sem lehetséges.
A beltéri ajtók alapesetben tele kivitelűek. A lakás belső anyagainak kiválasztása során lehetőség van a beltéri ajtókat a katalógusban szereplő üvegezett kivitelben kérni, külön felár ellenében.
Csak abban az esetben hagyható el az ajtó alatti burkolatváltó, ha mind a kettő helyiségbe hidegburkolat kerül lerakásra. meleg- és hidegburkolat találkozása esetén erre nincs lehetőség, illetve melegburkolatú helyiségek ajtónyílásai esetében sem, mivel biztosítani kell a melegburkolat dilatációs mozgását.
A falak fehér festéssel készülnek. A falak színre festésére, tapétázására nincs lehetőség. Az új épületek „mozgása” miatt az átadás utáni első pár évben nem is ajánljuk ilyen munkák elvégzését.
Amennyiben egy termék időközben kimegy a választékból, a LIVING erről tájékoztatja az ügyfelet, akinek ebben az esetben együttműködési kötelezettsége van a megfelelő csere mielőbbi megtalálásában és az árkülönbözet esetleges finanszírozásában.
Nem lehetséges. Csak az eladó által kiadott katalógusunkban található termékek közül lehet választani. A külső beszállító által biztosított termékek minőségért, elérhetőségéért, beszállításáért nem tudunk felelősséget vállalni. Ilyen tételek beépítése az építkezés csúszásához vezethet.
Plusz/tartalék burkolatot tőlünk nem tud rendelni.
A LIVING Service berendezési szolgáltatásának keretében van lehetősége szekrényt kérni.
A közös terekre és az erkélyekre/teraszokra a Beruházó választ burkolatot.
Ezen tételeket az Önök személyes kérésére lesznek betervezve/beépítve a lakásába. Ezeket a Beruházónak előre meg kell rendelnie, mielőtt még Önök végszerződést kötnének a lakásra.
A szerződés érvénybe lépésétől számított 2 munkanapon belül.
Igen, de a 2017. évi LIII. törvény 7-10. § és 27. §-aiban előírt kötelezettség teljesítéséhez ÜGYFÉL – ÁTVILÁGÍTÁSI ADATLAP kitöltése szükséges, amiben a szerződő fél nyilatkozik a tényleges tulajdonosról.
Igen.
A rendelt feláras tételek/változtatások költsége beépül a lakás vételárába, így lehetnek ezek a tételek is 5% Áfások.
Ügyvédi költség nincs, a kiküldött ajánlatban adminisztrációs díjat számítunk fel. Valamint Letétkezelő esetén letétkezelői díjat.
Az eladó nem gazdasági társaság, hanem befektetési alap, az Eladó letétkezelőjeként a Kereskedelmi és Hitelbank Zártkörűen Működő Részvénytársaság (Letétkezelő) jár el, a befektetési alap ingatlanértékesítése esetén a kollektív befektetési formák befektetési és hitelfelvételi szabályairól szóló Korm. rendelet 38. § (3) bekezdése szerinti a Letétkezelő beleegyezése szükséges (Letétkezelői Hozzájárulás), az előszerződés módosításához is szükséges Letétkezelői Hozzájárulás, amelynek díját – amennyiben a módosítás a Vevő kezdeményezésére vagy a Vevő érdekkörébe tartozó okból (beleértve a Vevő Módosításai miatt szerződésmódosítást) szükséges – a Vevő köteles viselni. A letétkezelő valamennyi szerződés felett jogi-számszaki kontrollt gyakorol, és azokat ellenőrzi is, hiba esetén jelezve azt.
Ön helyett meghatalmazással más is részt vehet a műszaki átadáson/ birtokátruházáson, aláírhat szerződésmódosítást. Ehhez 2 tanú által aláírt meghatalmazás kell, amiben benne van az adott ingatlan pontos megnevezése, és a meghatalmazás tárgya.
Az épület előre meghatározott készültségi fokának elérése után (bezárt épület, esztrich beton és vakolás elkészülte). A beruházó 1 bejutási lehetőséget biztosít. Az időpontról tájékoztató levelet és e-mailt küldünk.
A szerződésben vállalt határidőig kerül sor a műszaki átadásra. A pontos időpontról mindenkit megfelelő időben levélben és e-mailben értesítünk.
A műszaki átadásra (ingatlan szemrevételezése, jegyzőkönyvek aláírása) 45 perc áll rendelkezésére.
Az adásvételi szerződésben rögzített határidőn belül kell eleget tennie a fizetési kötelezettségének. Ez egy relatív dátumhoz (használatbavételi engedély rendelkezésére állásához) viszonyított határidő. Az épület használatbavételi engedélyének kiadásának tényéről minden leendő tulajdonost kiértesítünk levélben és e-mailben.
A szerződésben vállalt összes fizetési kötelezettség (a rendkívüli közös költséget is figyelembe véve) befizetése után 15 munkanapon belül, beépített bútor rendelése esetén 60 napon belül birtokba adjuk a lakását.
A projektfejlesztés megfelelő szakaszában értesítjük Önt a beépített bútorokkal kapcsolatos konzultációs és rendelési lehetőségekről. A beépítettnek minősülő bútorok a lakás vételárát növelik, így ezek 5%-os áfa tartalommal vásárolhatóak meg, az előszerződés módosításával.
Az alábbi beépített berendezési csomagokból lehet választani:
Konyhabútor beépített készülékekkel,
Gardróbszekrények,
Előszobabútor.
Igen, a LIVING Service igény szerint biztosítja a nem beépítettnek minősülő, mozgatható bútorok beszerzését, lakásba történő szállítását, helyszíni összeszerelését az előzetes lakberendezési konzultáció, majd megrendelés alapján, a meghirdetett stíluskoncepciók szerint. A mozgatható bútorok áfa tartalma 27%, és ezek kulcsátadás után kerülnek a lakásba, a bútorokat, karnisokat beszerelve, a lámpákat, mosógépet bekötve adjuk át.
Mozgatható bútorcsomag tartalma:
Kanapé,
Dohányzóasztal
Nappali bútor
Étkezőasztal + székek
Ágy és éjjeli szekrények
Karnis + függönyök
Lámpák
Kiegészítők
Mosógép
A projektfejlesztés megfelelő szakaszában, előszerződés-módosítással rendelt beépített bútorok áfa tartalma, melyek a lakás birtokbaadásáig kerülnek az ingatlanba (lásd 2. pontban) 5 %, míg a mozgatható bútorcsomag után (lásd 3. pontban szereplő tételek) 27% áfa fizetendő.
A szerződéskötés után 2 nappal.
A beépített bútorok a birtokbaadásig, a mozgatható bútorok pedig a kulcsátadás után kerülnek be a lakásba.
A műszaki átadás-átvétel az előszerződésben szereplő határidő szerint zajlik, mely során az esetleges hiányokról, hibákról jegyzőkönyv készül. LIVING Service választható szolgáltatásainak részeként 75.000 Ft + áfa díjfizetés ellenében független műszaki ellenőrt biztosítunk, aki felülvizsgálja a lakást, és listát készít az esetleges hibákról. A jegyzőkönyvben szereplő hibák javítását a birtokbaadásig a kivitelező vállalja.
Hitel- és biztosításközvetítő partnerünk tanácsadási szolgáltatásának igénybevételével gyorsan és hatékonyan, díjmentesen juthat hasznos információkhoz, objektív képet kaphat hitelfelvételi, családi otthontámogatási és biztosítási lehetőségeiről, ezáltal sorban állás nélkül, időt megtakarítva válogathat a konstrukciók közül.
A hitelközvetítés folyamata az alábbi lépésekben zajlik:
Igényfelmérés, hitelképesség vizsgálata, előzetes tájékoztatás, banki/jogszabályi előírásoknak való megfelelés előszűrése, ajánlatadás, bank választás
Hitelkérelem benyújtásához szükséges teljes dokumentáció összeállítása, benyújtása a bankhoz
Banki hitelbírálat
Banki hitelszerződés
Hitelfolyósítási feltételek beszerzése és folyósítás
A szolgáltatás díja 1 havi bruttó bérleti díj.
Szolgáltatáscsomagunk tartalma:
Tájékoztatás: Felvázoljuk az ingatlan bérbeadásának lehetőségeit.
Hirdetésfeladás: Lakását releváns online felületeken hirdetjük meg.
Informálás: Tájékoztatjuk a potenciális érdeklődőket az ingatlan paramétereiről és a bérleti feltételekkel kapcsolatban.
Kapcsolattartás: Segítünk az Ön és az érdeklődők közötti hatékony kommunikációban.
Megtekintés: Megszervezzük az ingatlan személyes, helyszíni bemutatását.
Árajánlatok: Eljuttatjuk Önhöz az érdeklődők által adott ajánlatokat.
Tárgyalás: Részt veszünk a bérleti szerződés feltételeinek letárgyalásában.
A bérbeadói ingatlanközvetítői szolgáltatás az ingatlan legideálisabb bérlőjének megtalálásában segít a lehető legoptimálisabb áron, összeköti az érdeklődőt a tulajdonossal. A tevékenység a bérleti szerződés feltételeinek letárgyalásával zárul.
Az ingatlankezelési szolgáltatás egy ennél jóval komplexebb szolgáltatás, ami az ingatlan teljeskörű üzemeltetésére szolgál, és az alábbiakat tartalmazza:
Szerződés-ügyintézés: Elkészítjük, leegyeztetjük a bérleti szerződést, eljárunk annak megkötésében.
Közjegyzői okirat: Megszervezzük a közjegyzői okirat elkészítését és aláíratását.
Leltár, fotódokumentáció: Az ingatlan átadásakor és átvételekor részletes dokumentációt készítünk.
Mérőállások: Rögzítjük az induló és záró mérőállásokat, valamint folyamatosan ellenőrizzük azok állását és a beérkező közműszámlákat.
Fizetéskoordináció: Intézzük a bérleti díjak, a kauciók és a közüzemi díjak időszerű beszedését.
Kapcsolattartás: Folyamatosan tartjuk a kapcsolatot bérlőivel.
Lakásellenőrzés: Időszakos lakásellenőrzéseket végzünk, felügyeljük a lakás állapotát.
Hibajavítások: Bejelentjük, és javíttatjuk a garanciális hibákat.
Karbantartás, átalakítások, felújítások: Végezzük a szükséges karbantartási, átalakítási, felújítási munkálatok pályáztatását és lebonyolítását.
A szolgáltatás díja a bruttó havi bérleti díj 12%-a.
Legyen szó LIVING által fejlesztett vagy egyéb budapesti használt lakás értékesítéséről, szakértő ingatlanközvetítő partnerünk vállalja meglévő ingatlana értékesítését.
A LIVING Service külső szakértő közreműködésével hozzájárul, hogy a lehető leggyorsabban és a lehető legmagasabb áron tudja értékesíteni meglévő ingatlanát.
Ingatlanközvetítő partnerünk által biztosított előnyök:
Gyors ingatlanfelmérés, személyes konzultáció
Professzionális ármeghatározás, piaci összehasonlító elemzés alapján
Személyre szabott szerződéses konstrukció
Teljeskörű ingatlanmarketing, alaprajz, professzionális fotók és videók készítése
Páratlan méretű ügyfélkör
Együttműködés egyéb ingatlanközvetítőkkel, hálózatokkal a hatékonyabb értékesítés érdekében
Az eladást támogató jogi háttér
Folyamatos tájékoztatás
Az ingatlan tulajdoni lapjának beszerzése
Energetikai tanúsítvány megrendelése
Adásvételi szerződés előkészítésében való aktív részvétel, együttműködve az okiratszerkesztő ügyvéddel
Regisztrációs szerződés
Adásvételi előszerződés
Adásvételi előszerződés 1. számú módosítása (műszaki alaprajzi módosítás) - opcionális
Adásvételi előszerződés 2. számú módosítása (műszaki anyagfelhasználási módosítás) - opcionális
Adásvételi előszerződés 3. számú módosítása (beépített bútor módosítás) - opcionális
Adásvételi végszerződés
Az adásvételi elő-, illetve végszerződés tervezett konkrét idejéről a LIVING előzetesen kellő időben tájékoztatja emailen keresztül a vevőket. A vevőket értesítő email a LIVING-től minden esetben valamennyi projekt tekintetében a központi szerzodes@living.hu elektronikus levelezési címről érkezik. Amennyiben a szerződési szándék vevői oldalon a lakóprojekt kivitelezését követően alakul ki, úgy lehetséges, hogy egyes szerződéses szakasz(ok) – üzletpolitikai és jogi mérlegelést követően – mellőzésre kerül(nek): például adásvételi előszerződés; tehát a vevők ez esetben ezt a szakaszt átugorva egyből adásvételi végszerződést kötnek.
Fontos, hogy az adásvételi végszerződés megkötésére kizárólag a lakás műszaki átadása után van lehetőség.
A szerződéskötésre a LIVING Értékesítési Irodán: a 1134 Budapest, Klapka utca 8. szám alatt, a Kassák Passage lakóház földszinti, közterületről közvetlenül is elérhető helyiségében kerül sor.
Főszabály szerint a szerződéskötéses folyamat másfél óra alatt végezhető el.
Napon belül munkaidőben: 9:30-16:30 között zajlanak a szerződéskötések.
Az adásvételi előszerződéseket letétkezelői banki záradékolásra, az adásvételi végszerződéseket pedig letétkezelői banki záradékolásra és földhivatali érkeztetésre küldjük meg. Ezt követően az elkészült vevői szerződéses csomagokról e-mailben értesítjük ügyfeleinket. Azok a LIVING Értékesítési Irodában személyesen, vagy meghatalmazott útján átvehetőek. Külön kérés alapján postai úton juttatjuk el a csomagot.
A projekt előrehaladtával kellő időben küldjük meg Ügyfeleink részére a módosítással kapcsolatos információkat. Megküldjük a szükséges tervrajzokat és megjelöljük azt az idő intervallumot, amikor lehetőség nyílik a műszakis Kollégáinkkal személyes találkozó keretében egyeztetni a módosítandó tételeket. A találkozót követően műszakis Kollégánk elkészíti a módosított alaprajzokat és kapcsolódó árajánlatot, majd ennek elfogadása esetén a Jogi Iroda munkatársa előkészíti a szerződésmódosítást, amely a LIVING Értékesítési Irodán aláírásra kerülhet.
A LIVING általi szerződéskötéses folyamatokhoz kapcsolódó adatkezeléssel összefüggő kérdésekben a vevők részletes tájékoztatáshoz juthatnak a honlapon elhelyezett adatkezelési tájékoztatókból: https://living.hu/hu/landing/adatkezelesi-tajekoztato
A pénzmosás, illetve a terrorizmus finanszírozásának megelőzésére szolgáló jogszabályok okán az előszerződéskötésre kizárólag érvényes igazolványai (személyazonosító igazolvány, vagy útlevél, vagy vezetői engedély és lakcímet igazoló hatósági igazolvány) birtokában, azok felmutatását és átadását követően kerülhet sor.
Amennyiben a vevői oldalon nem természetes személy, hanem jogi személy (vállalkozás, cég) fog szerepelni, úgy az adásvételi szerződés megkötésének előfeltétele a vevői cég szerződéskötés napjától számított 15 napnál nem régebbi hiteles cégkivonatának egy példánya. A hiteles cégkivonatot a Jogi Iroda mind papír alapon, mind elektronikus formában elfogadja. Papír alapú cégkivonatot vevői kérésre bármely közjegyző ki tud állítani. Elektronikus kivonat esetében kérjük tájékozódjon például az alábbi honlapon: https://ceginformaciosszolgalat.kormany.hu/ceginformacio-elektronikus-uton. Szükséges egyben a vevői jogi személy törvényes képviseletében eljáró, a szerződést személyében aláíró személy közjegyző által készített hiteles aláírási címpéldánya, vagy az ezzel egyenértékű ügyvéd által készített aláírás-minta egy eredeti példánya. Az eredeti, papír alapú okiratokat (cégkivonat, aláírási címpéldány, vagy aláírás-minta) a Jogi Iroda munkatársai a vevőtől elkérik és az ügy aktájában megőrzik.
Az adásvételi végszerződés esetében fenti igazolványokon túlmenően, a Nemzeti Adóhatóság felé a vagyonszerzési illetékre vonatkozó nyilatkozat megtétele körében, szükséges az adóigazolvány felmutatása és átadása ügyletkötést megelőzően.
Amennyiben a vevő az adókártyájával fizikailag nem rendelkezik, úgy az illetékes adóhatóság erre irányuló kérelemre kibocsát az adózó részére az adóazonosító jelről igazolást. Ez esetben az eredeti adóhatósági igazolást fogadjuk el, amit másolat készítését követően a vevő visszakap.
Amennyiben a vevő nem magyar állampolgár és az adóhatóság nem generált részére adóazonosító jelet, akkor annak a ténynek a megjelölését szükséges jelezni eladó részére, hogy a vevő adóigazolvánnyal nem rendelkezik. Ez esetben a vevőnek erre a tényre szükséges felhívni az eladó figyelmét.
Amennyiben a vevő személyes megjelenésében gátolva van a szerződéskötés időpontjában, úgy lehetőség nyílik, hogy a vevő ügyleti meghatalmazott igénybevételével járjon el. Az ilyen jellegű vevői igényt mindig a szerződéskötést megelőzően, írásban szükséges jelezni a szerzodes@living.hu email címre, hogy a meghatalmazáshoz szükséges szerkeszthető okiratmintát a Kollégák meg tudják időben küldeni a vevő részére. Kizárólag az általunk biztosított – joghatás kiváltására a gyakorlatban is alkalmas – törzsszöveget tartalmazó meghatalmazásokat fogadunk el. Az adásvételi előszerződésre szóló meghatalmazást az adásvételi végszerződés kötésénél nem használható fel, a két szerződéses folyamatra külön-külön meghatalmazás szükséges. A meghatalmazást a vevő által megbízott ügyvédnek ellenjegyeznie szükséges.
Amennyiben a vevő magyar nyelven írni-olvasni nem képes, úgy minden esetben szükséges, hogy a vevő gondoskodjon a LIVING-gel történő valamennyi kommunikáció során, így a konkrét jogügyletet megelőzően is tolmácsról. A LIVING nem jár el annak érdekében, hogy tolmács álljon a vevők rendelkezésére és nem tesz javaslatot a tolmács személyére. Kötelező tolmács jelenléte a szerződéskötés teljes folyamata során, a tolmács fordítja le a szerződést és annak kísérő iratait. Tolmács hiányában szerződéskötésre nem kerül sor és a LIVING akként kezeli, hogy a vevő felróható és szerződésszegő módon nem tett eleget szerződéskötési kötelezettségének.
Előszerződés esetében a válasz:
Az előszerződés alapján a szerződő felek egy későbbi szerződéskötésre – az adásvételi végszerződésre – vállalnak kötelezettséget. Az előszerződés – ellentétben az adásvételi végszerződéssel – nem kerül benyújtásra a földhivatalhoz és nem kerül be a Nemzeti- Adó és Vámhivatalhoz sem. Ebből kifolyólag a vevők által fizetendő vagyonszerzési illeték körében még idő előtti és nincs relevanciája az esetleges vevői illetékkedvezmény- vagy mentesség megjelölésének.
Adásvételi végszerződés esetében a válasz:
A LIVING az adásvételi végszerződés megkötését megelőzően valamennyi vevő részére megküldi a vagyonszerzési illetékre vonatkozó Adatbekérő okiratot, amely az alapját fogja képezni a szerződéskötésre előkészített, a Nemzeti Adó- és Vámhivatal által rendszeresített B400 nyomtatványnak. A végleges adásvételi szerződés kötelező mellékletét képezi a Nemzeti Adó- és Vámhivatal által rendszeresített B400 jelű adatlap, amely a visszterhes ingatlan átruházások esetében a vagyonszerzési illeték megfizetésére kötelezett nyilatkozatát tartalmazza. Az adatlapot a vevőnek ellenőriznie és aláírnia szükséges. Felhívjuk szíves figyelmét, hogy az ügyfelek vagyonszerzési illetékének ügyintézése nem képezi a szerződéskötési folyamat részét, így a vagyonszerzési illeték optimalizálása körében a LIVING, illetve Jogi Iroda nem nyújt tanácsadást. E körben célszerű, ha ügyletkötést megelőzően a vevők szakemberrel egyeztetnek.
Az első a szerződéskötés konkrét időpontját megjelölő kiértesítő emailt, egy további követi, főszabály szerint 5 (öt) munkanappal a szerződéskötést megelőzően. Ennek az emailnek a mellékletét képezi az adásvételi előszerződés/adásvételi végszerződés véglegesített (személyes és pénzügyi adatokat tartalmazó) tervezete. A tervezeteket adatvédelmi okból a LIVING titkosítva küldi meg, amely kóddal oldható fel.
A központi levelezési címre (szerzodes@living.hu) megküldött vevői kérdéseket, észrevételetek folyamatosan dolgozzák fel a Kollégák és arra igyekeznek mielőbb válasszal szolgálni. Ha valamely kérdéskörben nem sikerül a szerződéskötés időpontja előtt végső megoldásra jutni, akkor a helyszínen, szerződéskötéskor szóban válaszolnak. A szerződéskötésre szánt idő elégséges ahhoz, hogy egyes kérdéskörök szóban is áttárgyalásra kerülhessenek.
Amennyiben a szerződéskötésre felhívott időpontban a vevő nem tud megjelenni, és távolmaradását a szerződéskötést megelőző 24 (huszonnégy) óra előtt nem jelzi írásban, vagy jelzi, de elfogadható okát távolmaradásának nem adja, vagy a megjelölt időpontban történő szerződéskötést ellehetetleníti azzal, hogy a szerződés előkészítő szakaszban egyáltalán nem, vagy nem kellő időben ad információt (pl.: finanszírozás, saját erő-bankkölcsön összege, folyósító bank megjelölése stb.), úgy a vevő az új időpontban történő szerződéskötéssel összefüggő alkalmanként 60.000,-Ft + ÁFA összegű költséget köteles viselni.
Amennyiben a Jogi Iroda által a szerződéskötést megelőzően küldött email konkrét hiányzó adatot, okiratot jelöl meg, a vevő köteles azt haladéktalanul, még a szerződéskötési időpontot megelőzően rendelkezésre bocsátani. Hiányzó adat és/vagy okirat az szerződés véglegesítését akadályozza.
Az adásvételi végszerződés az adásvételi előszerződés tartalmával nagyrészt egyező, hiszen a felek az előszerződésben a végszerződés lényegi feltételeiről már megállapodtak. Eltérések adódhatnak abból, hogy a szerződések joghatása eltérő – az előszerződéssel a felek egy későbbi szerződéskötésre, míg az adásvételi végszerződéssel ingatlan tulajdonjogának átruházására vállalnak kötelmet – illetőleg az előszerződést nem lehet a földhivatalhoz benyújtani, míg az adásvételi szerződés az alapját fogja képezni a földhivatali eljárásnak. E körben jogszabályok rendezik, hogy milyen tartalmi követelményeknek szükséges, hogy megfeleljen az adásvételi végszerződés, amelyek az előszerződésben szükségtelenek lettek volna. Fentieken túlmenően projekt műszaki kivitelezésének előre haladta, engedélyek időközbeni beszerzése, valamint a jogszabályi változások, illetőleg a folyamatos fejlesztés okán a szöveg változtatására adhat okot.
Az adásvételi elő-, illetve végszerződés meghatalmazott útján történő aláírása esetében szerződéskötéskor a meghatalmazás 10 (tíz) eredeti példányának eladói, vagy Jogi Iroda képviseletében eljáró munkatársa részére történő átadása az adásvételi végszerződés megkötésének előfeltétele.
Adásvételi előszerződés esetén a LIVING a meghatalmazást kizárólag közjegyző által közokiratba foglalt, vagy ügyvéd által ellenjegyzett magánokirati formában fogadja el. Adásvételi végszerződés esetén a meghatalmazást kizárólag akkor fogadja el a földhivatal, ha az közjegyző által közokiratba foglalt, vagy ügyvéd által ellenjegyzett magánokirat. A meghatalmazást, mint jognyilatkozatot, így két tanú előtt nem lehet megtenni.
Mivel a formai-alaki követelményeken túlmenően a földhivatal tartalmilag is vizsgálja adásvételi végszerződés esetén a meghatalmazást, így szükséges, hogy a vevő a szerzodes@living.hu email címen keresztül még a szerződéskötést megelőzően időben jelezze, amennyiben meghatalmazott útján kíván eljárni, mivel az kizárólag a Jogi Iroda által rendszeresített és aktualizált meghatalmazás minta alkalmazása mellett lehetséges. Lényeges információ, hogy LIVING kizárólag a földhivatali bejegyzésre alkalmas, szerkeszthető meghatalmazás minta vevők részére történő rendelkezésre bocsátását intézi, annak ügyvédi, illetve közjegyzői ellenjegyzése során a Jogi Iroda nem működik közre, így azt a vevőknek szükséges még az ügyletkötés időpontját megelőzően intézniük a vevő által megbízott ügyvéd közreműködésével, vagy közjegyző előtt.
Az adásvételi szerződés aláírási rendje az alábbiak szerint alakul: a vevő oldal az Értékesítési Irodán az eljáró Jogi Iroda képviselői előtt, majd az eladói oldal és végül az eljáró ügyvéd ellenjegyzi a dokumentumot. Ezt követően pedig a LIVING gondoskodik arról, ha a projektben letétkezelői bank is érintett (így például: Kassák Terrace, Le Jardin), hogy adásvételi szerződések a letétkezelői bankhoz továbbításra kerüljenek, hogy azok letétkezelő banki jóváhagyása és záradékolása megtörténhessen. Ezt követően tud saját példányt kapni a vevői oldal.
Az adásvételi szerződés vételár megfizetésére vonatkozó részét a Jogi Iroda a LIVING által a vevők részére megküldött és a vevők által feltöltött finanszírozásra vonatkozó adatbekérésre alapozza. A finanszírozásra vonatkozó adatok vevők általi visszaküldési határidő letelte után további, szerződéses adat, vagy a finanszírozás módját érintő esetleges vevői módosítási kérés esetén, a vevő alkalmanként 60.000,- Ft + ÁFA díjat köteles megfizetni.
Amennyiben letétkezelő bank is közreműködik a jogügylet (adott lakóprojekt) során, abban az esetben a letétkezelő bank által záradékolt, valamennyi szerződő fél által aláírt, illetőleg ügyvéd által ellenjegyzett eredeti adásvételi szerződés, valamint az ahhoz kapcsolódó kísérő iratok példányait a vevők személyesen, vagy meghatalmazott útján vehetik át az Értékesítési Irodán munkanapokon 8:30-17:00 óra között. A vevőket a LIVING a szerzodes@living.hu emailről értesíti arról, hogy mely időponttól áll rendelkezésre személyes átvételre az adásvételi szerződés, illetve az ahhoz kapcsolódó kísérő iratok. Az iratokat postai úton is megkaphatják a vevők, amennyiben ezt kérik.
A letétkezelői záradékolást követően, a jogszabály által előírt 30 (harminc) napos határidőn belül a Jogi Iroda gondoskodik az adásvételi végszerződések illetékes Földhivatal részére történő személyes érkeztetéséről, vagy postázásáról. Adásvételi előszerződést nem szükséges érkeztetni a földhivatalban.
A projekt azon fázisában, amikor az adásvételi szerződések előkészítésén dolgozunk, minden Ügyfelünktől e-mailben kérjük be a pontos finanszírozási adatokat, miszerint mekkora piaci hitel/CSOK+/LTP stb. összeg igénybevételével történik majd az utolsó vételár részlet rendezése és hogy mely hitelintézet finanszírozza ezt. Fontos, hogy kizárólag olyan pénzintézetet válasszon, amely a használatbevételi engedély kiadását követő legkésőbb 60 (hatvan) napon belül vállalja a hitel folyósítását.
Igen, a lakástakarékpénztári megtakarítás önerős teljesítésnek minősül.
Amennyiben a vevő lakástakarékpénztári forrást is igénybe vesz a vételár megfizetése során, úgy kérjük, a vevő még a szerződéskötést megelőzően az alábbi adatokat írja meg a LIVING részére: a lakástakarékpénztár megjelölése, a vevői lakástakarékpénztári (lakáscélú) megtakarítás felhalmozott összege, a lakás-előtakarékossági szerződés száma, azonosítója; a lakás-előtakarékossági számla tulajdonosa, rendelkezési jogosultja; illetve kedvezményezettje (ha nem azonos a tulajdonossal). Amennyiben a lakás-előtakarékossági szerződés korábban zárásra került (pl.: felmondás), úgy az ezzel kapcsolatos a lakástakarékpénztár által kibocsátott záróiratot szkennelt formában a szerzodes@living.hu elektronikus levelezési címre megküldeni szükséges.
A finanszírozó bank által kért dokumentumok szükségességét szíveskedjen tételesen jelezni a szerzodes@living.hu e-mail címen. Ezt követően az okiratokat elektronikus formában e-mailben vagy a papír alapú dokumentumokat a LIVING Értékesítési Irodában veheti át.
A használatbavételi engedély kiadását követően van mód az értékbecslők fogadására, időpontot a muszaki@living.hu e-mail címen egyeztethet.
Amennyiben a vevő gépkocsibeálló ingatlanegység mellett további ingatlanegységre (pl.: lakás, tároló) is szerződik, akkor a gépkocsibeálló ingatlanegység esetében külön okiratba foglalt adásvételi szerződést kötünk. Erre azért van szükség, mivel az ingatlan-nyilvántartásban, így időben előbb kerülhetnek feltüntetésre a vevők, mint tulajdonosok a lakások (és tárolók) tekintetében. A gépkocsibeálló az osztatlan közös tulajdonú teremgarázs részét képezi, így a teremgarázsok tulajdoni lapján az adott teremgarázs szint valamennyi tulajdonosát szerepeltetni szükséges. Az ingatlan-nyilvántartást vezető hatóság a Kormányhivatal földhivatali osztálya az ingatlan-nyilvántartásról szóló törvény alapján a kérelmeket azok beérkezésének sorrendjében dolgozza fel, ezt hívják a rangsor elvének. Összegezve a teremgarázs tulajdoni lapján előreláthatóan számos elintézetlen kérelem – széljegy – lesz, azok egyesével történő végleges bejegyzéséig. Mivel az ingatlanegységek közül a lakás tulajdonjogának bejegyzésének minél előbbi időbeli lefutása elsődleges vevői érdek, ezért köt a LIVING külön adásvételi szerződést az egyes ingatlanegységek vonatkozásában. Lakások kapcsán a vevők önerőn felül bankkölcsönt, vagy akár állami támogatásokat is tipikusan igénybe vesznek, ebből a szempontból is elsődleges fontosságú a lakás ingatlanegység esetében a vevő mielőbbi földhivatali bejegyzése.
Amennyiben a vevői oldalon kiskorú szerződő fél fog szerepelni, akkor az adásvételi előszerződéshez képest, további ügyintézést igénylő körülmény, hogy a végleges adásvételi szerződés megkötését főszabály szerint az illetékes gyámhatóságnak jóvá szükséges hagynia, annak földhivatali benyújtása előtt. Kiskorú vevő esetében a törvényes képviselők – szülők – kötelesek megjelölni és bejelenteni a LIVING-nek az ügyletkötést megelőzően, hogy a tulajdonszerzés a kiskorú vagyonának, vagy a szülők vagyonának terhére történik. Amennyiben a kiskorú ingatlanszerzése kizárólag a szülők vagyonából történik, ez esetben nincs szükség gyámhatósági jóváhagyásra. A gyámhatósági jóváhagyást a földhivatal vizsgálja és annak hiányában a vevő bejegyzését megtagadja. Amennyiben gyámhatósági eljárás szükséges, azzal kapcsolatosan a vevők képviseletét a Jogi Iroda nem látja el. A gyámhatósági eljárást a vevők személyesen, vagy a vevők által felkért ügyvéd közreműködésével kezdeményezhetik. Kiemelt figyelmet érdemel, hogy kiskorú vevő esetében nincs mód arra, hogy a vételárat bankkölcsönből és/vagy állami támogatásból fedezze a vevő; ez esetben kizárólag saját erős fizetést tud a szerződésben rögzíteni a LIVING. 14 év alatti gyermek esetén kizárólag együttesen a szülők tudnak aláírni a gyermek helyett, akinek megjelenése a szerződéskötésen nem szükséges. 14 év felett és 18 év alatt a gyermek saját nevében ír alá, azonban a szerződést a szülők együttesen, írásban hagyják jóvá, így mind a gyermek, mind a szülők részvétele nélkülözhetetlen ügyletkötésen.
A várományi jogos vevő egyidejűleg az adásvétellel haszonélvezeti jogot nem alapíthat. Kúriai jogegységi határozat alapján azt érvényesen kizárólag az eladó alapíthatná. Ezért nincs mód haszonélvezeti jogot alapítani. Természetesen, a teljes vételár megfizetését követően, a vevők nincsenek gátolva abban, hogy döntésüknek megfelelően haszonélvezeti jogot alapítsanak a tulajdonukba került ingatlanon akár ingyenesen, akár ellenérték fejében.
Az adásvételi szerződésekből főszabály szerint minden vevő egy-egy példányt fog visszakapni. Az eladó automatikusan kiegészíti a példányszámot, amikor vevői érdekkörben felmerülő körülmény okán tudható, hogy a vevői oldalnak további eredeti adásvételi példányra lesz szükséges (így például: bankkölcsön igénybevétele esetén a hitelintézet részére stb.). Amennyiben az Ön esetében bármely jogszabály által rögzített speciális esetkör okán az adásvételi szerződés további eredeti példányára lesz szükség, célszerű, ha a vevő ezt előzetesen az értékesítési irodán keresztül jelzi, a kérés okának megjelölésével.
Amennyiben a vevői oldal nem belföldi és nem európai uniós országbeli állampolgár, tehát harmadik országbeli külföldi, ez esetben az adásvételi szerződés megkötésének előfeltétele a tulajdonszerzésre vonatkozó illetékes Kormányhivatal engedélyező határozata. A kormányhivatali engedély azért az adásvételi végszerződés előfeltétele, mivel az engedély az adásvételi előszerződéssel is beszerezhető. A kormányhivatal külföldiek ingatlanszerzését engedélyező határozatának – amennyiben annak kibocsátására papír alapon került sor – egy eredeti, vagy közjegyző által hitelesített másolati példányát kötelező leadni a LIVING részére, mivel azt a földhivatal felé a vevő tulajdonjog bejegyzésére irányuló eljárásban be szükséges nyújtani. Amennyiben a kormányhivatal a külföldiek ingatlanszerzését engedélyező határozatát elektronikusan bocsátotta ki, úgy ezt a fájlt szükséges a LIVING részére email útján megküldeni. Érdemes figyelemmel lenni arra a hatósági gyakorlatra, hogy a kormányhivatal az illetékes helyi önkormányzat – Budapest XIII. kerület – tájékoztatása alapján megtagadja hozzájárulását, ha a vevők korábbi szerzés alapján, más ingatlan(ok) tulajdonával már rendelkeznek Magyarországon. Amennyiben kormányhivatali eljárás szükséges, azzal kapcsolatosan a vevők képviseletét a Jogi Iroda nem látja el. A kormányhivatali eljárást a vevők személyesen, vagy a vevők által felkért ügyvéd közreműködésével kezdeményezhetik.
Amennyiben a nem belföldi és nem európai uniós országbeli állampolgár vevő a projekt olyan szakaszában szerzi be kormányhivatali engedélyét, hogy az abban megjelölt várható helyrajzi szám a későbbiek folytán változik, akkor a Jogi Iroda eseti jelleggel, az adott jogügyletre vonatkozóan elemzi, hogy a vevő tulajdonjogának ingatlan-nyilvántartási bejegyzése miként érhető el. Amennyiben ez a döntés értelmében nem mellőzhető, úgy a vevőnek el szükséges járnia a helyrajzi szám kormányhivatal által történő módosítása érdekében.
Az eladói – projektfinanszírozói – bank által az ingatlanra bejegyzett terhekkel kapcsolatos ügyintézést a Jogi Iroda intézi, ezzel kapcsolatosan a vevőknek tennivalója nincs. A terhekre vonatkozó törlési engedélyek banktól történő beszerzése, azok földhivatali érkeztetése eladói érdekkörbe tartoznak.
Amennyiben a vevői oldalon nem természetes személy, hanem jogi személy (vállalkozás, cég) fog szerepelni, úgy az adásvételi szerződés megkötésének előfeltétele a vevői cég szerződéskötés napjától számított 15 napnál nem régebbi hiteles cégkivonatának egy példánya. A hiteles cégkivonatot a Jogi Iroda mind papír alapon, mind elektronikus formában elfogadja. Papír alapú cégkivonatot vevői kérésre bármely közjegyző ki tud állítani. Elektronikus kivonat esetében kérjük tájékozódjon például az alábbi honlapon: https://ceginformaciosszolgalat.kormany.hu/ceginformacio-elektronikus-uton. Szükséges egyben a vevői jogi személy törvényes képviseletében eljáró, a szerződést személyében aláíró személy közjegyző által készített hiteles aláírási címpéldánya, vagy az ezzel egyenértékű ügyvéd által készített aláírás-minta egy eredeti példánya. Az eredeti, papír alapú okiratokat (cégkivonat, aláírási címpéldány, vagy aláírás-minta) a Jogi Iroda munkatársai a vevőtől elkérik és az ügy aktájában megőrzik.
A vevőknek arra is szükséges figyelmet fordítaniuk, hogy az aláírási címpéldány/aláírás-mintát kizárólag abban az esetben tudja a Jogi Iroda elfogadni, amennyiben az a vevő jogi személy (vállalkozás, cég), illetve a képviseletében eljáró ügyvezető, vezérigazgató stb. aktuális adatait (különös figyelemmel a székhelyre, lakcímre) tartalmazza. Amennyiben egy korábban elkészített aláírási címpéldány/aláírás-mintát kíván felhasználni, úgy kérjük idejében ellenőrizze a rendelkezésre álló példányok aktuális voltát.
Irodánk nem fogad kifizetéseket készpénzben, kizárólag banki utalással. Kérjük, fizesse be egy szabadon választott bankfiókban a szerződésben megadott bankszámlaszámra, hivatkozva az szerződés tárgyát képező ingatlanazonosítóra. Bankban történő befizetés alkalmával is a szerződő személynek szükséges a befizetést elvégeznie, amennyiben a befizető személye eltér a szerződő fél személyétől, a szerződéskötés alkalmával nyilatkozni szükséges a tényleges tulajdonosról.
Az emailen kiküldött elektronikus számla a befizetések alapján készül, továbbítása automatikusan az utalás beérkezését jelenti.
Elektronikusan hitelesített számlákat állítunk ki, mely elektronikus úton továbbítva érvényes. Kinyomtatott számlát nem továbbítunk postai úton, csak külön kérésre.
A regisztrációs szerződés aláírása után a befizetés alapján készül egy előleg számla a regisztrációs díjról. Az előszerződés megkötése után a befizetés alapján készül egy előleg számla az első vételár részletről és a műszaki módosításról, ha volt. Az ingatlan adásvételi szerződés alapján a második és további vételár részletekről a befizetés alapján szintén készülnek előleg számlák. A teljes vételár megfizetése és a birtokba kerülés után elkészül a végszámla.
Az ingatlan adásvételi szerződés 3.4 pontja tartalmazza a fizetendő részleteket, melyet a megadott számlaszámra és időpontra teljesíteni szükséges. A befizetést a szerződő személynek kell indítania, amennyiben ez eltér nyilatkozni szükséges a tényleges tulajdonos személyéről.
Revolut-ról indított utalásnál minden esetben látszani kell a befizető személy nevének és bankszámlaszámának.
Kérjen finanszírozási ajánlatot emailben munkatársunktól a hitel@livingservice.hu elérhetőségen. Kérjük, a végszerződés kötésig tájékozódjon a hitelfolyósítási feltételekről is.
Kérjük, jelezze a szerzodes@living.hu email címre, majd előre egyeztetett időpontban, papír alapon átvehető a LIVING Irodában.
A szerzodes@living.hu email címre küldje meg pontosított igényét a fenti nyilatkozatokra, emailben továbbítjuk majd előre egyeztetett időpontban, eredetiben átvehető Irodánkban.
A szerzodes@living.hu-ra írjon a kérésével kapcsolatban levelet, de előtte a Bankjával egyeztesse a folyósítás napját, melyre szükség lesz a számla kiállításához.
A második vételárrészletnél fizetendő a két havi rendkívüli közösköltség, melynek megfizetése feltétele a birtokbaadásnak.
Erről a befizetésről számla nem készül, mert ez a pénz nem marad a LIVING tulajdonában. A Társasház megalakulása után átutalásra kerül az addig felmerült közös költségekkel csökkentett rendkívüli közösköltség összege a Társasház bankszámlájára.
Amennyiben speciális kérdése merült fel a lakásainkkal vagy az ingatlanvásárlással kapcsolatban, az alábbi gombra kattintva kitöltheti űrlapunkat, azt követően pedig az adott szakterület képviselője fog személyesen választ adni Önnek.